poniedziałek, 10 grudnia 2012

Ciacho krówkowo- budyniowe czyli pieczemy :)

Witam moje śnieżynki :)

Dnia dzisiejszego wzięło mnie na dodanie przepisu ;) 

Jako iż na weekend piekłam ciasta to postanowiłam dać Wam przepis na jedno ciasto  które de facto wielbią wszyscy w mej rodzinie a najbardziej tż :D 



Ciasto krówkowo- budyniowe z bitą śmietaną ( duża blacha )



A więc do roboty  :

Biszkopt :

4 jajka
3/4 szklanki cukru
1 szklanka mąki pszennej ( ja daję tortową )
1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Całe jajka ubić z cukrem na puszystą masę, dodać mąkę i proszek do pieczenia. Piec na złoty kolorek w temperaturze 160 stopni.



Składniki do masy:

- masa krówkowa o smaku toffi bądź kajmakowym
- 2 paczki krakersów
- 3 budynie śmietankowe na 0,5 litra mleka
- 2 litry mleka
- margaryna ( np Palma czy Kasia )
- 2 bite śmietany śnieżki w proszku
- żelatyna do deserów ( bo jest jeszcze taka do mięs ale nie polecam- chyba że taką do mięs i deserów bo też istnieje )
-1/3 szkl cieplej wody :) 

Gdy upieczony biszkopt ostygnie, do garnuszka z gorącą wodą wkładamy puszkę z masą aby się rozpuściła ( ok 5 minut ) wylewamy to na ciasto, rozsmarowujemy. Na masę ułożyć warstwę krakersów. 
3 budynie gotujemy na mleku jak na dwa budynie czyli 3 szklanki do garnuszka- gotujemy aż zacznie wrzeć, w pozostałej 1 szklance mleka rozpuszczamy 3 budynie z 5 łyżkami cukru, i wlewamy do gotującego mleka. Wystawiamy na balkon do ostygnięcia. Gdy przestygnie, kroimy margarynę w kostkę i miksując dodajemy do tego nasze budynie. Wykładamy na krakersy. Kładziemy na to kolejną warstwę krakersów. 2 śnieżki ubijamy wg przepisu czyli do litra mleka wsypujemy śnieżki miksujemy ok 5 minut. W 1/3 szklanki ciepłej ( nie gorącej ) rozpuszczamy jedną czubatą łyżkę żelatyny, studzimy ją i wlewamy do śnieżek ( po to aby się się usztywniły ) wykładamy na krakersy. Na wierzch posypujemy kakao :) Et voila :)

Ciasto jest naprawdę pyszne i sycące - na większą imprezę w sam raz :) Goście będą zachwyceni :) 

Trudność: Średnio trudne
Czas przygotowania: ok 1,5 godziny
Cena: ok 25 zł
Wielkość: duża blacha 30x40 cm
Kaloryczność: chyba duża ale wiadomo że nikt nie zjada całej blachy na raz ;) 


Smacznego ♥ Niestety mam tylko dwa zdjęcia bo reszta ciasta znikła szybko :D I jeszcze góra mi się lekko uszkodziła ;)



♥♥ Dagmara ♥♥

64 komentarze:

  1. Krówka i budyń- to co kocham :) Kusisz kobieto! Ja bym wsysnęła pół blachy na raz, a co! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda przepysznie.... ale narobiłaś mi ochoty na takie pysznosci...

    OdpowiedzUsuń
  3. o jak ja uwielbiam ciasta! ;D fajnie że jest biszkopt a nie kruche za którym nie przepadam :) pożyczam przepis;p

    OdpowiedzUsuń
  4. kocham krowke, bardzo ciekawy przepis, moja zawsze troche inaczej robie ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda baaaardzo smakowicie, mniam:) A.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda pysznie :) Ale jak na razie, moje wypieki czekają do świąt - teraz niestety nie mam czasu :(

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam uwielbiam takie polaczenia!

    OdpowiedzUsuń
  8. Już zapisałam przepis i pewnie będzie na przyszły weekend :) Dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  9. ja w weekend też piekłam ciasto:D

    OdpowiedzUsuń
  10. hmmmm jak smakowicie, dobrze, że ja już po obiedzie

    OdpowiedzUsuń
  11. W niedziele Mąż miał urodziny więc napiekłam się... U mnie był tort z owocami, tarta z truskawkami i muffinki czekoladowe z ciasteczkami hit =]
    Uwielbiam piec mmm :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. nie piekłam jeszcze nigdy biszkoptu:d trochę się boję :) mój chłopak jest mało wybredny a najbardziej lubi sernik na zimno, którego się nie piecze a przygotowanie trwa 20 minut ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi odpukać zawsze biszkopty wychodzą :) mój też zje wszystkie ciacha :) sernik na zimno też wielbi :)

      Usuń
  13. Mmmm apetyczne, szkoda że na mieszkaniu studenckim mam beznadziejny piekarnik ;/

    OdpowiedzUsuń
  14. ooo tego przepisu nie znam, ale chętnie się z nim bliżej poznam, a nawet patrząc jak apetycznie ciacho wygląda- zaprzyjaźnię :))

    OdpowiedzUsuń
  15. ciacho krówkowe ♥
    zapraszam do mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  16. wygląda przepysznie!
    uwielbiam budyń i krówki, a połączenie tych dwóch smaków musi być bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  17. no to kiedy mam być ?:P zaraz przyjde degustować :P

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak pysznie to wygląda.
    Uwielbiam masę krówkową, podobnie jak budyń.
    Ogólnie w tym cieście jest cała masa rzeczy, które uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. ja robie podobne ale bez biszkopta tylko z samymi krakersami, na zimno :) kochm to ciasto - najlepsze na świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. wow zazdroszczę takiego ciasta , ja mało piekę , w rodzinie mam chorych na cukrzycę i sama nie chce też się opychać choć czasem zaszaleję

    OdpowiedzUsuń
  21. Ooo narobiłaś mi smaka. Siedzę tu z herbatka i chętnie bym zjadła kawałek :) Moze skusze sie na wypróbowanie przepisu na święta lub sylwestra, bo zapowiada się naprawdę apetycznie.
    Ja dzis robilam pierniczki, ale to jednak nie to samo co krówka :)

    OdpowiedzUsuń
  22. MMMMMMMM..... Pewnie smakowite ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawy przepis...jak bym dorwała tak pysznie wyglądające ciasto to na pewno by ani kawałek nie ocalał. Pozdrawiam i życzę smacznego.

    OdpowiedzUsuń
  24. Aż mi się ochota zrobiła ma takie ciacho, mniam mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. no i mam przepis na nowe ciasto na święta, zapowiada się na pysznościowe, dzięki :)
    całuski

    OdpowiedzUsuń
  26. Już sama nazwa kusi, a ciacho wygląda wspaniale. :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam takie ciasta.....krówka jest moim ciastem które jako jedyne wsród ogromu kocham i zawsze chętnie robię :) Pyszności i piekne wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. ja do ciast mam dwie lewe ręce :D zdecydowanie wolę zajadać niż piec :P

    OdpowiedzUsuń
  29. mm..wygląda smakowicie, i napewno jest

    OdpowiedzUsuń
  30. oj kusisz tym ciachem, muszę w weekend wypróbować tego przepisu. :))

    OdpowiedzUsuń
  31. kusisz niesamowicie Kochana!

    OdpowiedzUsuń
  32. Ostatnio mam lenia, ale jak znajdę chwilę i chęci to na pewno wypróbuję przepis... wygląda smakowicie:DD

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciasto wygląda wyśmienicie i na pewno tak smakuje, nie omieszkam przy najbliższej okazji je wypróbować przepis już zanotowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Zapowiada się fajnie :) będę musiała spróbować je upiec :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Mmmmm, takie smakołyki ♥ a chętnie bym spróbowała ;p

    OdpowiedzUsuń
  36. ALe kusisz :) moja ukochana krówka mniiiam :D

    OdpowiedzUsuń
  37. ZOstałaś wybrana do udziału w Liebster Blog.
    Serdecznie zapraszam: http://iskaprzedlustrem.blogspot.com/2012/12/liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń
  38. uwielbiam takie słodkości <3

    OdpowiedzUsuń

Hej ;) odwiedzam każdego kto zostawi mi komentarz ;)
Nie zostawiajcie tzw. "tylko reklamy" ja piszę posty i jest to moja praca więc napisz coś a nie tylko reklamujesz...
Obraźliwe komentarze nie będą akceptowane więc się nawet nie wysilaj - jeśli Ci się nie podoba ok szanuję to ale idź się wyżyj gdzie indziej :)

Jeśli Ci się tu podoba zaobserwuj a odwdzięczę Ci się tym samym :)

Dziękuję za uwagę :* ♥